تنها با خودم و خودت

وبلاگ ,یادداشت روزانه ,پرشین بلاگ ,وبلاگ فارسی ,وبلاگ ایرانی ,وب نوشت, غریبه ای روی ایوان ,تنها با خودم و خودت

 
شماره
نویسنده : م - ساعت ٧:۳٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۱٠
 

باران نیست!

هوانیست!

و

هنوز...اولین شماره ای که می گیرم ...شماره اوست!

او...هست!

عشق ... هست!

و هنوز او جواب نمی دهد

و هنوز

هنوز...قلبم...مشغول شمارش...دوست داشتن های اوست!


 
 
قول و قرار
نویسنده : م - ساعت ٧:۳٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۱٠
 

همه قراردادها را روی کاغذ بی جان نمی نویسند

بعضی از عهدها را روی قلب هم می نویسیم

حواست به این عهد های غیر کاغذی باشد

شکستنشان

یک آدم را می شکند !!..


 
 
جلوگیری از افتادگی پوست
نویسنده : م - ساعت ٧:٢٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۱٠
 
پوست یکی از قسمت های حساس بدن است که نیاز به مراقبت دارد اما پوست برخی از مناطق بدن حساسیت خاصی دارد از جمله پوست دست و صورت. یکی از مشکلات رایج در پوست صورت افتادگی آن است که به طور معمول بعد از سن ۴۰ سالگی بروز می کند و اغلب خانمها هم برای رفع این مشکل به پزشک متخصص مراجعه می کنند. اما باید بدانید که روش های طبیعی وجود دارد که می توان با آنها از افتادگی پوست جلوگیری کرد و یا حتی بدون مراجعه به پزشک آن را درمان کرد. در این مطلب کلید واژه بحث ما افتادگی پوست است که اگر با ما همراه باشید یقینا برای تان کاربردی خواهد بود.
درحالی که درمان های پزشکی می توانند در افراد میانسال و یا مسن باعث درمان افتادگی و یا شل شدن پوست شوند. ولیکن مطالعات و تحقیقات جدید در دانشگاه هاروارد نشان داده که راهکار بسیار ساده در مورد پیشگیری از این عارضه، مصرف گوجه فرنگی، هندوانه و اسفناج می باشد. چون این مواد غذایی باعث تحریک بدن به عضله سازی می گردند و اگر فردی به طور منظم، یکی از این مواد غذایی را استفاده نماید، می تواند تا حد زیادی از افتادگی و شل شدن عضلات و باطبع آن از بد قیافه شدن پوست خود جلوگیری نماید.
در ضمن برخی متخصصان علوم سلامت و زیبایی معتقدند که استفاده از گروه مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین C سبب کلاژن سازی و جلوگیری از ترک و چروک های پوستی می شوند. بنابراین، افرادی که در فصول سرد سال روزانه از مرکبات استفاده می کنند، کمتر دچار مشکلات مرتبط با سلامت پوست می شوند.
برای رسیدن به این هدف باید گفت که استفاده منظم از جوانه ها مانند جوانه گندم و ماش می توانند باعث طراوت و شادابی پوست شوند؛ چون این مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B بالایی هستند که برای سلامت سلول های پوست لازم می باشند.

پس تا می توانید از مواد طبیعی و سالم برای مراقبت از پوست خود بهره بگیرید و از سایر روش های پر هزینه که ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشند بپرهیزید.

 
 
عادات مضر برای سلامت مغز
نویسنده : م - ساعت ٧:٢٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۱٠
 

برای هر انسانی سلامت بدن مهم است و در سلامت بدن برخی از اعضا نیاز به مراقبت های خاصی دارند. یکی از این اعضا مغز انسان است که از هر نظر باید مراقب آن بود. از جمله نوع تغذیه بسیار مهم است و یا اینکه از استرس و فشار در امان باشیم و مواردی از این قبیل. باید دانست که آلزایمر یکی از بیماری هایی است که ضمن اینکه زمینه ارثی دارد تا حدودی تاثیر گرفته از نوع زندگی ما است. در این مطلب بنا به مقدمه پیش گفته به سلامت مغز پرداخته ایم که امیدواریم این مطلب اطلاعات خوبی را در زمینه سلامت مغز در اختیار شما عزیزان همراه قرار دهد. با ما همراه باشید.

رژیم غذایی پرچرب و پرکالری
مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی چربی، شکر و غذاهای فرآوری شده، به مرور زمان مغز را فرسوده می کنند. مصرف شکر به اندازه ای در کاهش حافظه و قابلیت تفکر موثر است که محققان آلزایمر را دیابت نوع ۳ نامیده اند که مستقیما با نوع تغذیه مرتبط است. بهترین رژیم برای محافظت از مغز، رژیم مدیترانه ای، شامل چربی های مفید، میوه، سبزیجات، آجیل و ماهی است.

زندگی در مجاورت بزرگراه و خیابانهای شلوغ
آلودگی هوا مهمترین دلیل پیری زودرس مغز است. تحقیقات نشان می دهد که زندگی در مجاورت بزرگراه و خیابان های پرتردد، سبب انباشتگی آلودگی در ریه وخون می شود و این حالت احتمال یک نوع آسیب مغزی به نام سکته مغزی خاموش را افرایش می دهد. علاوه بر این، آلودگی هوا به مرور زمان حجم مغز را کاهش می دهد و مهمترین نشانه پیری زودرس مغز است.

استرس مزمن
زندگی پر استرس، بزرگترین جنایت ممکن علیه مغز است. استرس سبب کوتاه شدن تلومر (انتهای رشته DNA) و پیری زودرس سلول ها و مغز می شود. به علاوه هورمون هایی که بر اثر استرس ترشح می شوند، به مغز آسیب وارد می کنند.

کم خوابی
کم خوابی به مرور زمان سبب کاهش حجم مغز و بروز آلزایمر می شود. خواب مهمترین فرآیندی است که در آن سلول های مغز بازسازی می شوند.

نشستن طولانی مدت در طول روز
نشستن طولانی مدت و کم تحرکی، مهمترین دلیل بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و مرگ زودرس است. به علاوه نشستن زیاد مناطق مغز مرتبط با حافظه را منقبض و سبب کاهش عملکرد مغز می شود.

تنبل کردن مغز
مطالعه، بازی های فکری، یادگیری زبان جدید، به خاطر سپردن اشعار و به طور کلی فعالیت هایی که سبب فعال شدن مغز می شوند برای سلامت مغز ضروری است.

دخانیات و الکل
تقریبا تمام افراد از تاثیر سوء مصرف سیگار و الکل بر بدن و مغز آگاه هستند.تا آخرین ثانیه عمر به مغز نیاز داریم، در حفظ و نگهدری آن کوشا باشید.



 
 
سیگار
نویسنده : م - ساعت ٧:٢٧ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۱٠
 

آدمها برای یکدیگر
نقش سیگار را بازی میکنند!
همدیگر را می کِشند ،
لذت می برند ،
دود می کنند ،
... تمام می کنند
و بعد از اندک زمانی ،
سیگاری دیگر...!


 
 
آموخته ها
نویسنده : پرشین بلاگ - ساعت ٧:٥٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/۸/٦
 

زندگی به من آموخت ...

آدمها نه دروغ می گویند

نه زیر حرفشان می زنند ...!!

اگرچیزی می گویند صرفا " احساسشان " درهمان لحظه ست ...!!

نباید رویش حساب کرد ...!!

دلم پُر است

پُـــرِ پُـــرِ پُـــر.....

آنقــــــدر که گاهی اضافه اش، از چشمانم می چـــــکد.